Leadership pro vedení škol 2025 – II. běh

Lektor: Jiří Bréda, Milan Kotík, Luděk Mašek

Datum: : 2. 10. 2025 – 16. 1. 2026

Místo: KC Zahrada, Malenická 1784, Praha 11

Cena: 34.400 Kč

Komu je kurz určen

Vzdělávací a tréninkový program se zaměřuje na podporu ředitelů škol a jejich zástupců v jejich nelehké roli řízení školy. Stavíme na ověřeném konceptu „Tribal leadership“, který má oporu v akčním výzkumu stovek úspěšných firem. Výcvik je akreditován MŠMT.

Co kurz přinese škole a účastníkům

Program se soustředí na klíčové dovednosti vedoucích pracovníků. Ti jsou pak schopni lépe využívat potenciál svého týmu a vytvořit kulturu trvalého zlepšování.

Po skončení kurzu jste odhodlaným člověkem, osměleným k realizaci změn. Víte, jakou školu chcete budovat, máte energii ke změně.

Čtyři moduly jsou tematicky propojeny do konceptu 4K: Komunikace, Kooperace, Komunita a Kontinuální zlepšování. Vždy vycházíme od „JÁ“ (jaké mám zkušenosti a co potřebuji ve své roli), přes „MY“ (jak pracovat v týmu a co tým potřebuje), k „ONI“ (jak do toho zasahuje okolí – rodiče, zřizovatel, místní komunita…).

Modul 1 KOMUNIKACE

  • Osobní hodnoty, cíle, vize
  • Úvod do tématu leadershipu
  • Co to je leadership, leader vs. manažer
  • Otázka na osobní vizi – osobní PROČ?
  • Osobní typologie – sebepoznávání
  • Komunikace – obtížná komunikace
  • Modelové situace
  • Akční plán

Modul 2 KOOPERACE

  • Triády coby základní stavební kámen fungujícího sboru
  • Kmenový vůdce – koncept
  • Styly vedení (koučování, delegování, instruování, mentoring)
  • Souhra osobností (Belbin, společné hodnoty)
  • Akční plán

Modul 3 KOMUNITA

  • Koncept sociální pohody – sociální pohoda (důvěra, SCARF): férovost autonomie, vztahy, respekt, zvyšování statusu, sociální bezpečí
  • Práce s egem – pokora, mravnost, respekt, zranitelnost, odstup
  • Rituály a adaptace – jak přijmout nové členy
  • Akční plán

Modul 4 KONTINUÁLNÍ ZLEPŠOVÁNÍ

  • Křivka změny – fáze, dynamika. Co předchází změně. Fáze změny a komunikace do týmu v jednotlivých fázích
  • Fixní vs. prorůstové nastavení mysli. Typologie osobnosti aneb jak se vyznat v druhých a jak s nimi úspěšně komunikovat
  • Sdílení představ o kvalitní škole, důležitých hodnotách a vizích. 3 filozofické přístupy školy: Škola stavějící na minulosti, Škola žijící v současnosti, Škola pro budoucnost
  • Shrnutí kmenového vůdce, a všeho – implikace do školy
  • Můj svět za dva roky – videoposelství
  • Závěrečné prezentace a zakončení programu

Jak pracujeme

  • Základní přístup je konstruktivistický, kdy lektory předkládané teoretické koncepty a modely vztahujeme k osobní zkušenosti účastníků, ověřujeme v praxi.
  • V každém modulu je zpravidla jeden půlden věnován zážitkové simulační aktivitě, která slouží k reflexi společného zážitku a zobecnění na fungování vztahů ve školních sborech a jiných týmech.
  • Důležitou součástí programu jsou řízené i neformální výměny zkušeností, diskuse, vzájemné inspirace.
  • Moduly jsou zakončeny individuální a společnou reflexí.

Jak dlouho kurz trvá

Výcvik zahrnuje 64 hodin výuky. Výcvik je rozdělen do čtyř dvoudenních setkání.

Lektoři

Výcvik je veden lektory s dlouholetou lektorskou praxí a zkušenostmi v managementu: Jiří Bréda, Milan Kotík, Luděk Mašek

Kdy se kurz koná

  1. setkání – 2–3. října 2025
  2. setkání – 6.–7. listopadu 2025
  3. setkání – 11.–12. prosince 2025
  4. setkání – 15.–16. ledna 2026

Cena

34.400 Kč

(v ceně: lektoři, materiály, občerstvení během kurzu)

Kde se kurz koná

Kulturní centrum Zahrada, Malenická 1784, Praha 11, www.kczahrada.cz

Čerpejte ze šablon: 1.III/8 Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání SŠ1.II/7 Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání ZŠ1.I/4 Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání MŠ

Video z kurzu