Sebezkušenostní výcvik pro pedagogy 2025

Datum: : 18. 9. 2025–7. 2. 2026

Místo: Kladno

Cena: 33 600 Kč

Komu je kurz určen

Většina z nás vyrostla v systémech školních i rodinných, kde nebyl velký prostor pro individualizaci. Čas od času asi přemýšlíme o tom, jací jsme a jakým učitelem bychom měli být, aspirujeme k nějakému modelu, doufáme, že budeme dostávat pozitivní zpětné vazby. Chceme najít balanc mezi požadavky dětí, kolegů a rodičů. Chceme být přijímáni a uznáváni.

Co kurz přinese škole

Výcvik podpoří Vaše pedagogy v jejich práci a  umožní jim dobře zvládat nároky profese. Sebezkušenostní výcvik jim umožní univerzálně nahlížet a korigovat svoje pedagogické působení, povede k motivaci k seberozvoji, preventuje syndrom vyhoření.

Co kurz přinese účastníkům

Budeme diskutovat, zkoumat, inspirovat a inspirovat se, budeme prožívat, reflektovat, supervidovat a objevovat (se). Sebezkušenostní výcvik nemění Vás, mění Váš náhled na sebe sama, podpoří Vaši osobní a pedagogickou integritu a pevnost.

  • MODUL A: Profesní a osobní sebepoznávání
  • MODUL B:: Prožívání, práce s emocemi
  • MODUL C: Komunikace děti – kolegové – rodiče
  • MODUL D: Práce se skupinou a ve skupině
  • MODUL E: Cílená zpětná vazba

Jak pracujeme

  • Vycházíme z konstruktivistických přístupů.
  • Zprostředkováváme prožitek prostřednictvím dramatických technik.
  • Často používáme reflexivní postupy a techniky.
  • Využíváme strukturu osvědčených metod a postupů jako je mediace, supervize, Balintovské podpůrné skupiny, mentoring, facilitace a další (více viz program).

Jak dlouho kurz trvá

Výcvik zahrnuje 100 hodin výuky. Výcvik je rozdělen do pěti 3 denních setkání s časovým odstupem cca 1 měsíc.

Kdo kurz vede

Lektoři a lektorky mají absolvovaný dlouhodobý sebezkušenostní výcvik a více než 100 hodin lektorských dovedností. Mají více než 5 let praxe v pomáhajících profesích. Kurz je veden vždy dvěma lektory, jeden lektor je stabilní, absolvuje se skupinou celý program, druhý se střídá dle témat.

Akreditace

MSMT- 28146/2021- 1-795

Termíny setkání

18.–20. 9. 2025
30. 10.–1. 11. 2025
4.–6. 12. 2025
8.–10. 1. 2026
5.–7. 2. 2026

Cena:  33 600 Kč

Místo konání:  sídlo AISIS, Kladno

(v ceně: lektoři, materiály, občerstvení během kurzu)

Čerpejte ze šablon: 1.III/8 Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání SŠ1.II/7 Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání ZŠ1.I/4 Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání MŠ 

Lektoři a lektorky: Kdo jsme

Především jsme staří přátelé. Známe se více než dvacet let a pravidelně se setkáváme i jinak než pracovně. (Přestože bydlíme každý na jiném místě naší země – Plzeň, Ostrovce, Kroměříž.) Celé naše profesní kariéry jsou zakotvené v pomáhajících profesích. Jsme pedagogové, psychoterapeuti, vychovatelé, lektoři. Pracujeme s dětmi, dospívajícími i dospělými, a to individuálně i skupinově. Máme také letité zkušenosti v manažerských pozicích. Známe dobře prostředí škol a díky svým zkušenostem víme, co trápí nejen děti, ale i učitele. Už jsme dostatečně zkušení a moudří, abychom naši energii investovali hlavně do projektů, které nám dávají smysl, čímž tento výcvik bezesporu je. První běh sebezkušenostního výcviku pro pedagogy jsme společně poprvé realizovali v loňském roce a věříme, že je pro každého účastníka příležitostí, jak se ve své profesi i osobním životě rozvinout. Spojuje nás chuť tvořit a posouvat se. Ve volném čase si rádi odskočíme k divadlu, ke sportu, k hudbě či ke knize.

Mgr. Miroslav Gažák

Pedagog, psychoterapeut, lektor. Přes dvacet let v pomáhajících profesích. Muzikant, manžel, otec dvou dospívajících dětí, sportovec a baráčník.

Krom řady kratších vzdělávacích kurzů absolvoval dva psychoterapeutické výcviky (IVGT Praha; Gestalt plus) a výcvik v manažerských dovednostech (Remedium Praha).

Pracovní zkušenosti posbíral v ústavní výchově (Dětský diagnostický ústav v Plzni, Středisko výchovné péče v Plzni, Zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc ve Stodě); dále jako středoškolský pedagog (GFK Plzeň) a v sociálních službách (TADY A TEĎ, o. p. s.; Centrum adiktologické prevence, o. p. s.). Vystřídal pozice vychovatele, učitele, psychoterapeuta a také na pět let zastával pozici ředitele v TADY A TEĎ, o. p. s. Zkušenosti má také z lektorské činnosti, zejména z programu Minimalizace šikany.

V současné době se věnuje hlavně psychoterapii. Aktuálně pracuje na zkrácený úvazek v sociální službě zaměřené na léčbu závislostí a má svoji soukromou terapeutickou praxi. Ve zbylém pracovním čase se věnuje lektorské činnosti.

Mgr. et Mgr. Alena Butulová

Psycholožka, terapeutka, máma, partnerka, psí panička a organizátorka cyklistických, turistických či poznávacích zájezdů pro početné kamarády.

Má výcvik v integrativní terapii (SUR), mediační výcvik a spoustu dalších drobných vzdělávacích kurzů. Je také dopravním psychologem, což jí umožňuje pracovně relaxovat v jiném světě, než je svět péče o rodiny s dětmi.

Pracovní zkušenosti posbírala v zařízeních pečujících o děti a rodiny v obtížné životní situaci či se specifickými potřebami, které je třeba odborně zajistit (Pedagogicko-psychologická poradna Kroměříž, Středisko výchovné péče Kroměříž a nyní Zlín). Pracovala na pozici speciální pedagog, psycholog, psychoterapeut. Nyní je zároveň i vedoucí zařízení. Dlouhou dobu se věnuje vzdělávání dospělých v projektu Minimalizace šikany, působí jako lektor české verze programu ART – Aggression Replacement Training a je mediátorkou a lektorkou programů cílených na problematiku social skills.

V současné době se věnuje rodinám a dětem, které potřebují pomoc, radu a případně psychoterapii. Spolupracuje se školami, organizacemi a odborníky, jež jsou součástí podpůrné sítě. V jejím profesním životě má své místo i vzdělávání pedagogů, pěstounů a rodičů dětí. A někdy je to prostě jen ta, která vytváří prostor ke sdílení a lidskému setkání.

Mgr. Renata Vordová

Pedagožka, psychoterapeutka, školní poradkyně, mentorka, lektorka, režisérka. Babička, matka, manželka a často organizátorka tematických večírků a dovolených pro partu přátel. Milovnice a interpretka poezie, divadla. Divadlo používá jako prostředek pro socializaci různých skupin – senioři, neslyšící, lidé s mentálním postižením. Ráda pracuje s jakýmikoli lidmi, kteří chtějí…

Je vycvičená psychoterapeutka (sebezkušenostní výcvik SUR), absolventka mnoha krátkodobějších výcviků zaměřených na práci v oblasti adiktologie, rodinné terapie, systemického rozhovoru, práce se skupinou. Vycvičena též v telefonické krizové intervenci.

Pracovní zkušenosti sbírá dlouho. Přes práci s dětmi, dospívajícími i dospělými v oblasti školství, sociální práce a krizové intervence. Přes dvacet let pracovala tzv. na volné noze jako terapeutka, lektorka a mentorka například pro Západočeskou univerzitu v Plzni, v projektech Minimalizace šikany, Učitel naživo. Několik let pracovala jako konzultantka na Lince pro rodinu a školu.

V současné době pracuje převážně jako školní poradkyně a mentorka na soukromém osmiletém gymnáziu se základní školou – Gymnázium Františka Křižíka. Dále vzdělává pedagogy v různých projektech zaměřených především na osobnostní rozvoj, spolupracuje s několika školami jako lektorka pro rozvoj týmové spolupráce ve sborovnách, zdokonalování komunikačních dovedností a budování bezpečného klimatu ve školách.